Home » , , , , , » فیلم The Omen 1976

فیلم The Omen 1976

نوشته شده توسط حسین در تاریخ ۱۳۸۹ فروردین ۲۰, جمعه

loading...


خلاصه داستان: زن و شوهری که تازه بچه دار شدند و بچه می میرد آنها تصمیم می گیرند پسری را بعنوان فرزند خوندگی قبول کنند این پسر که دیمین نام دارد پس از چند سال حالت عادیش را از دست می دهد و کسانی که باهاش مشکل داشتند می میرند...


اطلاعات فیلم:


http://www.imdb.com/title/tt0075005/
[Movie Title ]………[ The Omen
[Release Year ]……..[ 1976
[iMDb Rating ]………[ 7.6/10
[Genre ]……………[ Horror | Mystery | Thriller
[Runtime ]………….[ 01:51:02
[File Size ]………..[ 500 MB
[Resolution ]……….[ 1280x544
[Aspect Ratio ]……..[ 2.35:1
[Subtitle ]…………[ English
[Container]…………[ Matroska (.mkv)


در روز ششم ژوئن 1976، فيلم «طالع» (كه با نام «طالع نحس» در ايران به نمايش درآمد) به كارگرداني «ريچارد دانر» روي پرده رفت و كمپاني سازندهاش براي نمايش آن بر روي تاريخ نمايش فيلم يعني 6/6/ 1976 تأكيد فراواني كرد تا به عدد 666 در سمت راست تاريخ مزبور برسد. همان كاري كه 30 سال بعد هم براي بازسازي آن انجام شد و به رغم اينكه عنوان اصلي فيلم «طالع 666» است، امّا بر روي تاريخ نمايش آن يعني 6/6/2006 (به صورت 6/6/06) تبليغات مفصلي صورت گرفت تا تمركز مخاطب را بر عدد فوق هدايت نمايند.

شايد بسياري از تماشاگران آثار سينماي آمريكا مطّلع باشند كه در برخي فيلمهاي هراس ماورايي كه به داستان شيطان و اعوان و انصارش ميپردازد، شمارة 666 همواره به عنوان علامت و عدد شيطان معرفي شده است. حتّي در فيلم كمدي «مسحور» با بازي «برندن فريزر» كه معاملهاي فاوست گونه با شيطان (با ايفاي نقش اليزابت هرلي) انجام ميداد، هرگاه كه ميخواست توسط خانم شيطان از دنياي رؤيايياش به جهان واقعيت برگردد و ناچار بود با وي تماس بگيرد، به وسيلة دستگاه موبايلي كه در اختيارش گذاشته شده بود، شمارة 666 را ميگرفت!!

در بسياري از مناطق آمريكا يا اروپا، بنا بر اعتقاداتي كه در بخش مكاشفة رويدادهاي آخر زمان از عهد جديد كتاب مقدّس هم آمده است، شمارة 666، عددي نحس به شمار ميآيد.1

حتّي سال گذشته در خبرها آمد كه عده زيادي از مردم در روز ششم ژوئن يعني همان 6/6/2006 به سركار خود نرفته و براي دور ماندن از بلاياي آسماني در خانه ماندهاند!! در همان خبرها هم آمده بود كه برعكس اين عدة، تعدادي ديگر عدد فوق را خوش يمن قلمداد نموده و حتّي اجراي برنامههاي مهم خود از قبيل برگزاري مراسم عقد و عروسي را به آن روز انداختهاند!!

لنگدن اخم كرد. حق با او بود. هاليوود ستارة پنج پر را سمبل شيطان نشان ميداد، در حالي كه ريشة ستاره، خدايي بود... .

و حالا در كتاب و فيلم فوق كه از دل همان هاليوود به در آمده، پرفسور لنگدن ميگويد:

«من به شما اطمينان ميدهم، بي توجه به آنچه در فيلمها ديدهايد، تفسير شيطاني ستارة پنج پر غلط و نادرست است. هر چند سمبل زنانگي است، در گذر سالها مفهوم آن تحريف شده است. خيلي عادي است كه در زمان شكلگيري قدرتي جديد، سمبلهاي قديمي تغيير ماهيـّت بدهند، براي مثال سه شاخة قدرت به چنگال دو شاخة شيطان، كلاه نوك تيز مرد عاقل به نشان جادوگري و سمبلهاي الهي به علامتهاي شيطاني تبديل شوند... .

در دنبالة همين نشانه شناسي «رمز داوينچي» است كه به همان عدد معروف 666 هم برميخوريم و در پايان فيلم ، به تعبير متفاوتي از آن ميرسيم. در همان ابتداي ورود پروفسور آمريكايي به موزه لوور پاريس، با هرمهايي شيشهاي مواجه ميشويم كه هر يك از 666 قطعه شيشه ساخته شدهاند و در كتاب تأكيد ميشود كه لنگدن ميخواست دراينباره نظر بازرس را بداند كه آيا آن را عدد شيطان ميداند؟

در پايان فيلم، همين هرمهاي 666 قطعهاي، پروفسور را به نهانگاه ابدي جام مقدّس و راز مسيحيت حقيقي (به زعم نويسنده و سازندگان فيلم) رهنمون ميسازد و در حقيقت اين علامت پاگان (شرك آميز و شيطاني) را نشانهاي مقدّس و رهايي بخش تلقي ميكند.

مجموعه فیلمهای omen قبلا بر روی سایت قرار گرفته ولی امروز قسمت اول این فیلم رو با کیفیت بلوری براتون میزارم.

دانلود از مدیافایر




Rapidshare Links:
http://rapidshare.com/files/373746175/Omn76.BR_BY-IRPROUD.mkv.001
http://rapidshare.com/files/373746366/Omn76.BR_BY-IRPROUD.mkv.002
http://rapidshare.com/files/373746017/Omn76.BR_BY-IRPROUD.mkv.003
http://rapidshare.com/files/373744969/Omn76.BR_BY-IRPROUD.mkv.004


در صورت خراب بودن لینکها:
  • ابتدا نام مطلب را جهت پیدا کردن مطالب مشابه که معمولا منتشر می شود در سایت جستجو کنید
  • سپس اگر لینک سالمی را نیافتید مورد را در بخش دیدگاهها در پایین مطرح کنید تا رسیدگی شود
  • به اشتراک گذاری این مطلب :

    ۱ نظر:

    ارسال دیدگاه