Home » , » مجموعه انیمیشن های Happy Tree Friends

مجموعه انیمیشن های Happy Tree Friends

نوشته شده توسط حسین در تاریخ ۱۳۸۸ اسفند ۱۷, دوشنبه

loading...


مجموعه کارتون هاي چندش آور دوستان شاد جنگلي - Happy Tree Friends سري فيلم هاي Happy Tree Friends کارتون هاي کوتاه و جالبي است که اصلا براي بچه ها نيست و براي گروه سني بالاي 14 است. خونبازي بخش اصلي اين سري کارتونهاست.


اين سري کارتون ها، خشن ترين کارتوني است که در تمام عمرتان ديدين. هميشه داستان با يک آهنگ شاد و در يک روز قشنگ شروع ميشه، اما طولي نمي کشه که يک اتفاق ساده همه چيزو داغون ميکنه و معمولا بلاهاي خيلي وحشتناکي سر کاراکترهاي اين فيلم مياد.


در اين کارتون‌ها طراحي، هماهنگ و جذاب است. رنگ‌ها، تخت با کنتراست بالا و ترکيب آنها مانند کارتون‌هاي ژاپني ديگر شاد و متنوع بوده و فضايي کودک‌پسند ايجاد کرده‌است. يکي از هواداران «دوستان شاد جنگلي» مي‌گويد: «من آنها را نگاه کنم، وقتي در برابر چشمانشان يک گربه‌کوچولوي نازنازي کارتوني له مي‌شود و دل‌و روده‌اش از گوشش بيرون مي‌زند. از طرف ديگر، کات‌هاي سريع و به موقع، گفتار نامفهوم اما جالب شخصيت‌ها به همراه افکت‌هاي صوتي درجه يک باعث شده تا کمتر کسي بتواند از دنبال کردن داستان دست بکشد. شخصيت‌هاي اين انيميشن‌ها، در فضايي بسيار شاد و کودکانه بازيگر داستاني هستند که بدون استثناء آغازي شاد و پاياني خشونت‌بار و خونين دارد. در هر داستان دست‌کم يک شخصيت به طرز دلخراشي جان مي‌سپارد و تضاد ميان زمينه داستان و پايان آن بسيار غافلگيرکننده‌است.»


دراين صحنه فيلم که بالا ميبينيد که يکي از شخصيتهاي داستان واسه خودش آبميوه گرفته . به اين نکته توجه کنيد که آب چي رو گرفته . البته اين صحنه در مقايسه با بقيه سکانسها هنوز خشن نيست .

شوکي که از تماشاي صحنه‌اي مثل له شدن کره چشم يک سگ آبي بنفش کوچولو به برخي از بينندگان وارد مي‌شود، باعث شده‌است که اعتراض به اين کارتون‌ها و دشنام‌ به آفرينندگانش شدت يابد و در عين حال مشوقان زيادي را هم در مقابل منتقدان و مخالفان قرار دهد. به اين ترتيب جبهه‌بندي شديدي ايجاد شد ميان آنان که اين کار را سويه تاريک هنر يا فاقد ارزشهاي هنري مي‌دانند و طرفدراني که آن را هنري ارزنده با معجون خلاقيت مي‌شمارند. يکي از منتقدان «دوستان شاد جنگلي» چنين مي‌گويد: ” کودکان نبايد آن را به هيچ عنوان بينند. نه تنها ممکن است ميل به خشونت ونابودي در آنها رشد کند بلکه ميتواند باعث ايجاد ترس شديدي از زندگي و فعاليت در ذهنشان شود. به نظر من سازندگان اصلي اين انيميشن بيمار رواني هستند. در ضمن من نمي‌دانم برخي به چه چيزي مي‌گويند خلاقيت! “

اين جبهه بندي که با رواج و شهرت «دوستان شاد جنگلي - Happy Tree Friends» دوباره بالا گرفته، تقابلي قديمي و ريشه دار در عرصه هنر و ادبيات است. شايد بتوان ريشه‌هاي پيدايش آشکارتر خشونت در هنر و ادبيات را به «مارکي آلفونس فرانسوا دو ساد» نسبت داد که قهرمان‌هاي داستاني اش وحشت و خشونت را تفسير مي‌کنند. از آن زمان تاکنون، دو ديدگاه و نگرش درباره جلوه عيان خشونت در هنر وجود داشته و باقي مانده‌است. دقيقاً به همين دليل، منتقدان اين انيميشن، آفرينندگانش را ساديست ناميده و در مقابل ستايشگران، آن را نوعي سبک گروتسک Grotesque مي‌دانند؛ چيزي که با ظاهري عجيب و آزارنده، طنز تلخي را در بطن خود دارد. همان سبک و سياقي که به قول ويکتور هوگو «اعطاي طبيعت به هنر است» و رد پايش را در «گوژپشت نوتردام» او مي‌توان ديد.

بد يا خوب اين انيميشن‌ها بيننده‌هاي بسياري پيدا کرده‌اند و طرفداري و انتقاد از آن، باعث شهرت هر چه بيشترشان شده‌است به نحوي که به تدريج به برنامه‌هاي شبکه‌هاي تلويزيوني مشهوري چون MTV راه يافتند. «دوستان شاد جنگلي» يا Happy Tree Friends چنان محبوب شده که تب آن به خارج از دنياي کارتون و انيميشن هم راه يافته‌است. به نحوي که بازي‌هاي زيادي هم بر اساس داستان‌هايش ساخته شده و در کنار آن محصولاتي چون کلاه، تي‌شرت، جاسوئيچي و کيف توليد شده‌است تا عطش طرفدارانش را از هرجهت سيراب کند.

اين سريال اول بصورت فلش هاي خيلي کوتاه در حد 1 دقيقه اي دراومد و بعد با معروف شدن فلش هاي اون ، هم اکنون بصورت DVD در سراسر دنيا عرضه ميشه.


مجموعه 43 قسمت از این کارتون با فرمت SWF

در صورت خراب بودن لینکها:
  • ابتدا نام مطلب را جهت پیدا کردن مطالب مشابه که معمولا منتشر می شود در سایت جستجو کنید
  • سپس اگر لینک سالمی را نیافتید مورد را در بخش دیدگاهها در پایین مطرح کنید تا رسیدگی شود
  • به اشتراک گذاری این مطلب :

    ۴ نظر:

    1. خيلي توپه هر كي بده بده بود واقعا عقده كارتونايي مثل هاچ و مادرشو داره

      پاسخحذف
    2. من عاشقشم!
      فوق العاده بود.
      واقعا دست اونو که اینو ساخته رو میبوسم.
      مممممممممممممممممااااااااااااااچچچچچچچچچچچچ

      پاسخحذف
    3. شایباورتون نشه ولی من یه عمریه که دنبال این انیمیشن هستم حالا اولین کاری که اینترنت پرسرعت دانشگاه کردم اینه که اینو دانلود کنم وای من میمیرم براش

      پاسخحذف

    ارسال دیدگاه